Темы творческих работ (эссе) СГА → Англ. язык. Практический курс общего перевода

Англ. язык. Практический курс общего перевода (0833) , модуль 7 - Темы творческих работ (эссе) СГА

  • The analysis of the translation of the text «A Country Must Cooperate If It Wants to Join WTO»
  • The analysis of the translation of the text «A Rocky Start»
  • The analysis of the translation of the text «Aid to Russia: “Yawning Gap”»
  • The analysis of the translation of the text «Asean Takes Case to ILO»
  • The analysis of the translation of the text «Bankruptcies: Russia Must Brace Itself»
  • The analysis of the translation of the text «Confucianism and Taoism»
  • The analysis of the translation of the text «For GATT Folk, Close-ups of Another Kind of Trade»
  • The analysis of the translation of the text «Introducing Currency Corridor»
  • The analysis of the translation of the text «Nicer and Nicer»
  • The analysis of the translation of the text «Pressure on Russian Oil»
  • The analysis of the translation of the text «Russia’s Economy Waits»
  • The analysis of the translation of the text «The Vatican and Vatican City»
  • The analysis of the translation of the text «Trading Posts»
  • The analysis of the translation of the text «West Told to Achieve More, Promise Less»
  • The Practical Path to Future
  • американизмы
  • глагол to be + инфинитив
  • глагол wish
  • инфинитивная конструкция в английском языке
  • конверсия в английском языке
  • маркетинг
  • модальный глагол should в английском языке
  • наука и техника
  • независимый причастный оборот в английском языке
  • перевод предложений с герундием и причастием в разных синтаксических функциях
  • препозитивное определение (существительное + существительное) - (n + n)
  • причастный оборот с предлогом with
  • синонимы в английском языке
  • составное сказуемое с глаголами seem, appear, happen
  • три случая использования союза if для соединения главного предложения с придаточным
  • эллиптический причастный оборот

Данный список тем процитирован в учебных целях с сайта Современной Гуманитарной Академии, www.muh.ru